2 min. leestijd

Neuro marketing voor fotografen

Neuro marketing voor fotografen

Dit kan zoveel gaan veranderen voor jouw fotografie bedrijf! Een mega krachtige marketing truc die de pijn van geld uitgeven verzacht.

Neuro marketing, heb je er ooit van gehoord?

Mega interessant als je je erin hebt verdiept. Een manier van marketing die velen grote bedrijven al succesvol toepassen.

Net zoals marketing, is neuro marketing ook mega interessant. Velen studies zijn hierop losgelaten om te kijken hoe met neuro marketing een verkoop gestimuleerd kan worden.

Ik zal Neuro marketing even kort uitleggen wat het inhoudt en daarna een KILLER TIP geven hoe jij dit kunt toepassen in jouw fotografie business.

Neuromarketing is een soort marketingonderzoek waarbij ze kijken naar hoe ons brein werkt om te begrijpen waarom we dingen kopen en wat we leuk vinden.

Ze gebruiken wetenschappelijke trucjes om in onze hersenen te kijken en proberen dan slimmere manieren te bedenken om reclame te maken of producten te verkopen. Dit helpt bedrijven om betere reclames te maken en producten te ontwikkelen die we graag willen kopen.

Voorbeeld waar neuro marketing super goed wordt toegepast is bijvoorbeeld bij een webshop die we allemaal kennen: Coolblue, alles voor een glimlach.

Is het je ooit opgevallen dat je nergens op de webshop euro tekens ziet? Je ziet de euro tekens pas op het moment als je naar je winkelwagentje gaat.

Toeval? Nee zeker niet! Een euro teken geeft in ons brein het gevoel van geld uitgeven. Dit doen we in nature niet graag (neuromarketing onderzoek). Coolblue probeert dit gevoel dus te voorkomen.

Door het euro tekentje op de complete webshop weg te halen bij alle producten en diensten verzacht je de pijn van het uitgeven van geld dus.

Dit kan jij als fotograaf ook super goed toepassen op jouw bedrijf.

Als je een bedrag zoals โ‚ฌ299,95 verandert naar 300,- voelt dat in ons brein ineens heel anders. Vaak niet merkbaar maar toch heeft het het gewenste effect dat er geen pijn op geld uitgeven meer in zit. En door een โ€˜ ,- โ€˜ te gebruiken weten we toch dat het om een bedrag gaat.

Een truc die ik op veel van mijn diensten en producten toepas. Heel effectief met een super resultaat! Uiteraard is het wel van belang dat je een mooie dienst of product verkoopt.

Dit is รฉรฉn van de velen manieren om neuro marketing toe te passen op jouw bedrijf.

Zo heeft bijvoorbeeld de IKEA bij elke uitgang de mogelijkheid gemaakt om een overheerlijke hotdog voor een spot prijs te kopen.

Wat ze daar bijvoorbeeld mee creรซeren is een fijn gevoel meegeven van het hebben van een goedkope deal. Daardoor is de pijn van de aankoop die je een paar minuten daarvoor gemaakt hebt enorm verzacht. Je loopt dus met een fijner gevoel richting je auto terwijl je zojuist honderden euroโ€™s hebt betaald. Maar die ene hotdog verzacht dit gevoel dus.

Bizar als je hierover na gaat denken hoe we eigenlijk een beetje gefopt worden door neuro marketing.

Meer van dit soort leuke weetje en inzichten? Ik wil je heel graag uitnodigen voor mijn gratis marketing masterclass waar ik leuke weetjes omtrent fotografen marketing met je ga delen.

Meld je hier gratis aanโ€ฆย ๐Ÿ‘‰ MARKETING MASTERCLASS voor fotografen
Ps. ik heb ook een kleine deal voor je klaar staan voor als je je hebt aangemeld ๐Ÿ˜‰